המשטרה חוקרת: בכיר בצה"ל לשעבר קרא לנתניהו "בן מוות"

אבי יעקב No Comments on המשטרה חוקרת: בכיר בצה"ל לשעבר קרא לנתניהו "בן מוות"

אלוף משנה במיל' פרסם פוסט בו קרא לרה"מ נתניהו "בן מוות" וכתב שחובה להרוג אותו באם "הוא ישתלט על המדינה". המשטרה פתחה בחקירה בעקבות פרסום הדברים החמורים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש כתב אל"מ במיל' זאב רז דברי הסתה חמורים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. (שאמר שישתמש בנשק אם הרפורמה תעבור) רק התגוננות בנשק? פסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו".

"גם לנו צריך להיות דין רודף" הוסיף להסית. "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי דעת מפורט בנושא".

בעקבות הדברים החמורים, המשטרה פתחה אמש בחקירה בעקבות פרסום דבריו של אל"מ במיל' זאב רז בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

פרקליטות המדינה אישרה את החקירה והוסיפה: "הפרקליטות רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי. הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. לא נהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאחראי על המשטרה הוסיף וכתב: "הנחיתי את המשטרה להתייחס במדיניות מקבילה להסתות שמגיעות משמאל לימין ומימין לשמאל. אם נער גבעות היה כותב דברים דומים ואפילו חמורים פחות ממה שאמרו חודק ורז, הוא היה עצור בבית מעצר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להסתה נגדו לפני המראתו ארצה מצרפת: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא – כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח – זה סכנה אמתית לדמוקרטיה".

"אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כוונות לעשות את מה שנידרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה" הוסיף נתניהו.

במקביל, ראש השב"כ רונן בר אמר למפכ"ל: "בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים".

סוכם, כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

"זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי" הוסיף בר.



0 תגובות